onsdag 10 februari 2010

Föreläsningen går live

Nu verkar all ny hårdvara på plats och alla nya program och drivers vara installerade. Imorgon hoppar jag i djupet. Jag ska försöka sända föreläsningen live via Adobe Connect. En kamera ska filma mig, och dessutom ska projektorns skärm sändas. Om jag använder Smartboard, kommer man att se hur anteckningarna där växer fram.

Adressen är https://connect.sunet.se/r75275183/
Sändningen börjar klockan 13:00, och ska streamas live i två timmar.
Man kan chatta och ge feedback på detta sätt, men jag kommer nog inte att följa vad som skrivs där. Chatta med varandra.
Föreläsningen ligger kvar, så man kan också titta på den senare.

Adobe Connect rekommenderar att man installerar en plugin. För mig gick det snabbt att installera det.

Men detta blir ett test. Jag kör också backup på vanligt sätt.

PS: Webcastning var live, men ingen upptagning har gjorts. Och dessutom glömde jag sätta backup igång :(

2 kommentarer:

  1. Jag satt på tåget - jag ska ju vara i Växjö och labba i morgon - så jag missade föreläsningen. Det går alltså inte att se den i efterhand?

    SvaraRadera
  2. Nej, tyvärr. Men jag gjorde en kort film om PhET-simuleringarna i efterhand här. Och vågtanken med riktigt blött vatten visade jag live för er igår.

    SvaraRadera