onsdag 10 mars 2010

"Övningstentor"

Det efterfrågas förstås övningstentor. Problemet är att jag inte har gamla tentor liggande för den här kursen, med den här kurslitteraturen.

I höst hade jag dock en kurs på magisterprogrammet i elektroteknik. Fast det är uppenbart mer avancerat, var det också grundläggande, eftsersom dessa ingenjörer inte förväntas ha så mycket bakgrund inom optik. Å andra sidan var det en öppen-bok tenta, så jag räknade med att man kunde slå upp lite saker. Och resultaterna var ganska nedslående. Gamla tentan ligger på kurssidan. Kursen var på engelska.

Så det är för det allra mesta saker som ni inte behöver kunna, men typ hälften av lösningarna borde ni kunna hänga med i. Jag ger länken så att ni ska se hur mina tentaproblem brukar se ut. Jag ska också lägga till omtentan med lösningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar